Nasca og Huacachina

Onsdag, 23.mai
Som dere kanskje vet, har jeg bursdag i dag. 20 år, woho! Morgenen begynte ikke så veldig spennende, grunnet at natten ble tilbrakt på en buss. Men vi fant oss ihvertfall et hostell, Friend`s Hostal, der vi la fra oss sakene og slappet av litt. Deretter gikk vi til en internettcafé og det var hyggelig å se gratulasjoner og snakke litt på skype. Har også fått veldig mange koselige bursdagsmeldinger, tusen takk for det! Etter å ha tilbrakt litt tid her gikk vi ut i byen og tittet litt. Vi fant oss lunsj og satt oss på plazaen og koste oss med det. Céline hadde vært veldig hyggelig og kjøpt brus og kake, og kake fikk jeg med et fint lys på. Det var morsomt og kaken var veldig god. Tusentakk! Vi slappet av en liten stund med bok på plazaen og etterpå tittet vi litt mer rundt. Så gikk vi til hostellet og tok på oss litt mer klær, og Céline la fra seg noen mistenkelige store ting, som jeg ikke fikk lov til å se hva var hehe. Magene våre var sultne og vi gikk til en koselig restaurant, der vi tok oss en brus før vi begge bestilte god pizza. Har vært en veldig hyggelig bursdag!

Torsdag, 24.mai
Akkurat som på Céline sin bursdag, valgte vi å utsette bursdagsmorgenen til dagen etter. Jeg ble derfor vekket med dunder og brak, sang og morsom fløyte. Det artigste var likevel at hun hadde kjøpt en piñata med Ole Brumm på og hadde masse ballonger. Jeg er veldig glad i Ole Brumm og det var en koselig måte å bli vekket på. Deretter tok vi en buss til Ica, der vi fant oss en taxi som tok oss til Huacachina, en liten by rett ved siden av. Her fant vi oss et hostell, Desert Night Hostal, som virket fint og hyggelig. Vi latet som det var bursdagen min i dag, artig. På hostellet slappet vi av et par timer, før vi skulle ut på dagens aktivitet, Sandboarding og Buggy Ride.Her ble vi kjent med en walesisk jente, Natalie, og en canadisk jente, Carrie. Begge to var veldig hyggelig. Sandboarding var moro og vi kjørte i stor fart ned 4 ulike sanddyner. Buggy ride var at vi kjørte i en morsom bil i stor fart opp og ned sanddyner og hadde det veldig gøy, det føltes nesten som en berg og dalbane. Etter dette dro vi til hostellet, der vi dusjet og gjorde oss klare for middag. Middagen ble inntatt med de to fra sandboardingen, og to gutter, Paul fra London og Rafael fra Sveits. Alle sammen var veldig hyggelige og Céline fikk ordnet slik at jeg fikk en bursdagspannekake, der det sto Feliz Día, Kjersti, og sang og alt mulig. Det var kjempekoselig og det har blitt en morsom feiring i dag tur, tusentakk! Etter middag gikk vi til et annet hostell og satt og hadde det hyggelig der. En fin dag.

Fredag, 25.mai
Dro rundt 06.30, noe som var en tidlig morgen nok en gang. Vi kom oss på en buss som tok oss til Paracas. Her ble vi ført rett til en båt, der vi skulle tilbringe de neste to timene. Vi besøkte Islas Ballestas, noen øyer med rikt dyre- og fugleliv. Det vi opplevde mest av var fuglene, de dekket ca alle delene av øyene vi så. Mange av fuglene var fine de og vi så også noen pingviner, morsomme dyr. Et par sjøløver dukket også opp og viste seg frem for oss. Denne båtturen var vel ikke akkurat superspennende, og vi kunne godt ha sovet litt ekstra istedenfor, men nå fikk vi ihvertfall utnyttet oss av denne inkluderte aktiviteten også. Bussen vår fra Paracas til Lima skulle gå omtrent 14.30, og vi hadde god tid i denne lille byen. Vi skulle gjerne gått og tittet litt rundt, men vi hadde alle bagasjen vår, og tok det rolig istedenfor. Lunsjen ble inntatt først, og deretter satt vi oss et par timer på en internettcafé. Så var det tid for busstur igjen, og dette er faktisk den første bussen som har vært forsinket gjennom oppholdet i Sør-Amerika. Tilslutt kom den og tok oss til Lima. Dette er den siste bussturen vi tar med Bamba Experience, noe som føles ganske så rart, i og med at vi har holdt på ganske lenge nå. En annen ting jeg må nevne er at Ole Brumm er med oss på de siste bussturene, som en ekstra bagasje haha. Det er morsomt å se reaksjonene til folk når vi trasker rundt med en stor bamse, det er gøy. Fremme i Lima fant vi oss et hostell, det siste på reisen. Vi havnet på Dragonfly Hostel, der Annemeike og Thyrza fra Inka Trail skulle komme dagen etter. Hostellet var fint og hyggelig